top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תיובל אדלר

טקס פרסי הרדאר תשפ"א

עוד שנה עברית חלפה, והגענו לרגע השיא שלה - טקס פרסי הרדאר! גם השנה יצאה מלא מוזיקה משובחת במגוון סגנונות: רוק, פופ והיפ הופ. המוזיקאים, שנבחרו למקומות הראשונים, הם רק דוגמה קטנה ליוצרים ולזמרים הרבים שאפיינו את שנת תשפ"א: כולם עשו עבודה מדהימה בלי יוצא מן הכלל וזה המקום להודות להם מקרב לב!


אז בלי עיכובים נוספים - בואו נתחיל את הטקס!


פריצת השנה

מקום שלישי - רוני בר הדס

מקום שני - רועי דורון

פריצת השנה תשפ"א - עמרי קרן

לפני עשר שנים שלום חנוך העלה לבמה במהלך ההופעה את נכדו בן העשר, עמרי, שהפליא בגיטרה את אלפי הצופים. מאז ההופעה ההיא זרמו הרבה מים בנהר, ועמרי גדל וצבר ניסיון בתור נגן בהרכבים שונים כדוגמת ביטניק. השנה עמרי הגיע לראשונה לקדמת הבמה, והוציא את שירו היפהפה "Love In MInd", בתור סינגל הבכורה שלו מאלבומו המתקרב. השיר הנהדר כבש במהירות את תחנות הרדיו הגדולות, שאימצו בחום את הכישרון המוזיקלי החדש, והכניסו ללבבות המאזינים את קול שירתו. פריצתו של עמרי מראה מעבר לכל ספק שהגן המוזיקלי עובר מדור לדור, ורק הולך ומשתבח עם השנים.

עמרי קרן: "תודה לרדאר שבחרו בי להיות ״פריצת השנה״ שלהם! מתרגש מאוד ומקווה שתמשיכו ליהנות מהמוזיקה"

עמרי קרן: תודה לרדאר שבחרו בי להיות ״פריצת השנה״ שלהם! מתרגש מאוד ומקווה שתמשיכו ליהנות מהמוזיקה

פרויקט השנה

שנת הקורונה הביאה איתה פרויקטים מוזיקליים ייחודיים, שכללו גרסאות כיסוי נהדרות לשירים ישראלים משובחים. פרויקטים אלה היו חלק בלתי נפרד משנת תשפ"א, וזה בדיוק הרגע להצדיע לעושר המוזיקלי שהם הציגו.


מקום שלישי - פרויקט "אז.עכשיו."

מקום שני - פרויקט "צו השעה"

פרויקט השנה תשפ"א - פרויקט "הוצאו מהקשרם - שרים רוטבליט"

אחד היוצרים הבולטים של ישראל לאורך שנות קיומה הוא יענקל'ה רוטבליט, שאחראי לקלאסיקות ישראליות רבות כמו "ימי ראשית הקיץ" ו"צא מזה". השנה חברת נענע דיסק החליטה להצדיע ליוצר האגדי ולהקדיש לו אלבום מחווה מיוחד, הכולל נגיעות מוזיקליות אלטרנטיביות. לצורך מטרה זו, החברה פנתה לאחד המומחים הבולטים בנושא מוזיקת האינדי בארץ, המוזיקאי ומנהל רדיו "הקצה" קוואמי, וביקשה ממנו שינהל מוזיקלית את פרויקט ההצדעה לרוטבליט. קוואמי הסכים וליקט מגוון רחב של מוזיקאיות ומוזיקאים מבטיחים, שהעניקו את הפרשנות האישית שלהם לשירים האהובים. התוצאה - אלבום אוסף נהדר בעל עשרים ושלושה ביצועים מעולים של מוזיקאי האינדי הבולטים בישראל כמו עומר מושקוביץ, האחים צברי, אור אדרי וג'נגו. פרויקט זה הוא דוגמה נהדרת לעושר הרב של המוזיקה הישראלית המאפיין את החברה שלנו.

קוואמי, המנהל המוזיקלי של הפרויקט: "מאוד התרגשתי לקרוא את זה. "הוצאו מהקשרם" הוא עבודה של הרבה אנשים, שאני רק אחד מהם. היה תענוג לחוות את כל היופי והיצירתיות של א/נשי האינדי המקומיים שהשתתפו באלבום ולשמוע איך כל אחד מהם נתן חיים נוספים לשירים שהיו מעולים עוד לפני כן, וזה לא עניין של מה בכך. כמו שיצא לי לומר בעבר המטרה של "הוצאו מהקשרם" היתה גם לעשות מחווה לשיריו של רוטבליט וגם לחגוג את התרחשות האינדי העכשווית באיזורינו. שמח מאוד מאוד להרגיש בזכותך שזה מוערך. תודה רבה רבה, קוואמי"

קוואמי: היה תענוג לחוות את כל היופי והיצירתיות של א/נשי האינדי המקומיים שהשתתפו באלבום ולשמוע איך כל אחד מהם נתן חיים נוספים לשירים שהיו מעולים עוד לפני כן

זמר השנה

מקום שלישי - גיל בר הדס

מקום שני - ג'ימבו ג'יי

זמר השנה תשפ"א - בילגו

בילגו בשנה האחרונה עבר כברת דרך ארוכה, שהתבטאה בין היתר בהוצאת אלבום הבכורה "מוזיקה זה לא לרגישים חלק א'", שסוקר בהרחבה כאן ברדאר. בילגו הצליח להוציא אלבום עמוק וחושפני המתובל בגרוב רב ובהומור הייחודי שלו. האלבום של בילגו הוא אחד מאלבומי הראפ הטובים ששמעתי, ואין לי ספק שהוא יגיע רחוק מאוד. האומץ והפתיחות של בילגו מחישים את הרצון החזק שלו לשתף את הקהל בחייו האישיים והמורכבים. לא יודע מה אתכם, אני כבר מצפה בקוצר רוח לאלבום "מוזיקה זה לא לרגישים חלק ג'".

בילגו: "מתרגש מאוד לקבל את התואר, תודה רבה (הרדאר של) יובל! הפירגון והתמיכה הם רוח גבית להופעות החיות ולשירים שבדרך"

בילגו: מתרגש מאוד לקבל את התואר, תודה רבה (הרדאר של) יובל! הפירגון והתמיכה הם רוח גבית להופעות החיות ולשירים שבדרך

זמרת השנה

מקום שלישי - דניאל רובין

מקום שני - אקו

זמרת השנה תשפ"א - נגה ארז

אם יש מוזיקאית אחת שעשתה את זה בענק, אז מדובר כמובן בנגה ארז. נגה, שם שולי בתעשיית המוזיקה הישראלית עד שנה שעברה, הצליחה לכבוש כל פסגה אפשרית בעולם המוזיקה: מהופעות בתוכניות אירוח נחשבות, דרך תגובות אוהדות מגל גדות ומבילי אייליש, ועד חיקוי בארץ נהדרת. ההישגים הרבים שנגה קטפה השנה, הגיעו בעקבות אלבומה השני והמשובח "KIDS", שהעלה את הרף למוזיקאים ברחבי העולם. אין ספק שהדרך שנגה עברה השנה ממחישה את השלב הבא של המוזיקה הישראלית: פריצה לשוק הבינלאומי הנכסף.

נגה ארז: "כל כך מרגש לזכות לחיבוק כזה. אני אסירת תודה אפילו יותר על ההזדמנות לשחרר מוזיקה בשנה כזאת מטלטלת. מאחורי כל אמנית עומד צוות שלם. אנשים שאני מנסה להוקיר תודה להם על שהם מאפשרים לי לעשות את האמנות שלי. בראשם כמובן, אורי רוסו, המפיק של הפרויקט שכותב איתי את השירים ומופיע איתי על הבמה. אז תודה מיוחדת לו."

נגה ארז: אני אסירת תודה אפילו יותר על ההזדמנות לשחרר מוזיקה בשנה כזאת מטלטלת

שיר השנה

מקום שלישי - קובארי - מייבש

מקום שני - עמית אמיתי ועמיתיה - שעת שקיעה

שיר השנה תשפ"א - ישי ברגר - המוזיקה של הילדים

הקורונה גרמה לכולנו להתבגר בבת אחת: אנחנו מרגישים שהשתנינו רבות מאז שהכול התחיל אי אז במרץ 2020. ישי ברגר שם לב לשינויים שעבר והחליט לכתוב את השיר "המוזיקה של הילדים", המבטא את הגעגוע שלו לילדותו דרך המוזיקה שהוא שמע. היום בשנת 2021 ישי הוא כבר איש משפחה עם ילדים משלו, והוא משווה בין שתי התקופות בחייו. השוואה זו מסמלת את סימני הזמן שנחרטו בחייו לאורך השנים, ושעיצבו את האופי שלו. ההמנון החוזר בסיום ממחיש את הגעגוע החזק של ישי לעברו. הגעגוע של ישי הוא רק דוגמה קטנה לסיפור ההתבגרות של כולנו ולעובדה שעברנו שינויים רבים מאז ילדותנו. מסיבה זו, השיר "המוזיקה של הילדים" נחשב בעיניי לשיר המרגש של השנה שהצליח לחדור לחדרים הפנימיים של הלב שלי. שאפו על השיר המרגש ישי!

ישי ברגר: "אני כמעט ולא מצליח למצוא מילים, תואר כמו "שיר השנה" הוא לא משהו שקורה לי אי פעם או תכלס, לא קרה לי אף פעם עד לאחרונה (מדינה מחלה של טברנק נבחר על ידי רדיו הקצה לשיר השנה, וגם אחרי חודשים רבים זה בהחלט רגע של "תצבטו אותי, נראה לי אני הוזה בהקיץ"). מאוד שמח ומלא בתודה ובעיקר מקווה שהשיר שלי יעזור לאנשים להרים את הראש בגאווה ולהגיד "גם אני בסדר עם המוזיקה של הילדים". תודה שוב, ישי".

ישי ברגר: מאוד שמח ומלא בתודה ובעיקר מקווה שהשיר שלי יעזור לאנשים להרים את הראש בגאווה ולהגיד - גם אני בסדר עם המוזיקה של הילדים

קרדיטים:

עיצוב גרפי - קרן שמש כהן

עמרי קרן - תמונת יח"צ

הוצאו מהקשרם - עטיפת האלבום

בילגו - יעל יקל

נגה ארז - תמונת יח"צ

"המוזיקה של הילדים" - עטיפת הסינגל

93 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page